יום שני, 14 בספטמבר 2009

תאומים - התלבטות אישית לגבי ניתוח קיסרי והנקה

כשנולד הילד הראשון שלי לבעלי ולי היה חשוב הנקה באופן מיוחד
אחרי חודש של ניסיונות, כולל עזרה מאחות טיפת חלב (מסורה ומקסימה) הרגשתי שתיכף אני מתמוטטת
כל היום סביב זה, הפטמות בוערות, הלחץ גובר, אני לא רגועה ובוכה לא מעט
הבנתי שני דברים:
האחד הוא שאם לא הולך בקלות חייבים, פשוט חייבים יועצת הנקה טובה
שנית, אם לא הולך, עדיף לילד אמא רגועה ומאושרת מאשר אמא אומללה
לפני לידת התאומים התלבטתי לגבי שתי שאלות: ניתוח קיסרי והנקה
לגבי קיסרי, החלטתי שאני מתייעצת עם הרופא שלי של הטיפולים שאני סומכת עליו בעיניים עצומות
הוא המליץ לי על קיסרי בכל מקרה במצגים שלי למרות שאני מכירה כמה נשים שילדו לא קיסרי ותודה לאל הכל עבר בשלום בלי ניתוח חירום
לגבי הנקה החלטתי שאני לא נכנסת לזה שוב, זה הכניס אותי לסטרס מטורף ולא בריא ולמרות שאני מעריכה כל מי שכן מניקה לגבי באופן אישי זה פשוט לא התאים בעיקר שהייתי ללא עזרה כלל עם שלושה ילדים
לאחד התאומים היה ריפלוקס והוא אכל המון זמן ואח"כ הייתי צריכה להחזיק אותו עוד לפחות 20 דק' כדי שלא יקיא, כך שהאכלתי כל שעתיים במשך שעה וחצי
כל אחת צריכה לדעת מה הגבולות שלה כדי שתוכל לטפל בילדים שלה בצורה הטובה ביותר
יש אנשים שלא יוצאים מהבית עם שלושה ילדים קטנים בלי עזרה ויש שלא מכינים אוכל כל יום וזה בסדר, כל אחד והיכולות שלו
אמא לתאומים הורים לתאומים, התמודדות עם תאומים, היריון תאומים, לידת תאומים, גידול תאומים, יחודיות, כל אחד יחיד ומיוחד, האכלת תאומים, הפרדת תאומים בגן, פורום תאומים